Returneringsomkostninger

1. Har du fortrudt dit køb?

1.1 Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til mail@tectake.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

 

1.2 Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

1.3 Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

1.4 Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

1.5 Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Varen skal sendes til:

 

TecTake Danmark Aps
Frederiksborggade 20B, 1. sal
1360 København K

 

1.6 Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

2. Har du modtaget en beskadiget vare?

2.1 Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

2.2 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. I forbindelse med en reklamation, vil TecTake typisk bede kunden om at fremsende billedlig dokumentation for reklamationen, da TecTake i mange tilfælde kan fremsende kunden reservedele, der kan udbedre manglen/fejlen/skaden, uden at TecTake behøver at tage varen retur. Dette er til hver en tid hurtigere og bedre for kunden.

 

2.3 Skal en vare retur til TecTake i forbindelse med en reklamation, vil vi som udgangspunkt tilbyde at afhente varen på en adresse efter kundens ønske. Returnerer kunden en vare uden at have gjort TecTake utvivlsomt opmærksom på, at kunden ønsker at reklamere, kan TecTake forbeholde sig retten til ikke at refundere fragtomkostningerne.